Handelsbetingelser

Vores priser

Alle vores viste priser på webshoppen er inkl. moms og andre afgifter.
Er du erhvervskunde, så kontakt os.

Betaling

Vi tilbyder betaling via VISA/Dankort eller Mastercard. Du kan også betale via PayPal, Google Pay og MobilePay.

Vi trækker først beløbet, når vi sender varerne.

Levering

Varerne pakker vi i vores hyggelige butik på Gammel Kongevej 85, og vi sender dem så hurtigt som muligt. Vi har levering i hele Danmark. Forvent 2-4 dage leveringstid. Du modtager en bekræftelse med et trackingnummer, så snart din ordre er sendt. Du kan selvfølgelig også vælge at hente dine varer i butikken.

Bestiller du varer for mere end 399 DKK, får du gratis levering til en DAO pakkeshop efter eget valg. Ønsker du levering til en bestemt adresse med PostNord, koster det 19 DKK med DAO og 29 DKK med PostNord.

Bestiller du varer for under 399 DKK, koster levering til en DAO pakkeshop efter eget valg 39 DKK. Ønsker du levering til en bestemt adresse, koster det 49 DKK med DAO og 59 DKK med PostNord.

Du har også mulighed for at vælge grøn levering med cykelbud på Frederiksberg, i København, Hellerup, Vanløse og Brønshøj. Det koster 19-39 DKK afhængigt af, hvor meget du bestiller.

Vi pakker gerne ind til fine gaver. Du skal bare skrive, hvad der skal pakkes ind i kommentarfeltet i din indkøbskurv. Så klarer vi resten!

Har du spørgsmål til levering, så send os endelig en mail på

bonjour@oliviersogco.dk

eller ring på 50 40 40 60.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til bonjour@oliviersogco.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret

Der er ikke fortrydelsesret på varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Der er heller ikke fortrydelsesret på forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Pakken sendes til:

OLEA
Gammel Kongevej 85
1850 Frederiksberg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at aflevere den i butikken.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder - for fødevarer begrænses reklamationsretten dog til varens naturlige holdbarhedsperiode.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Send ikke ferske varer. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Pakken sendes til:

OLEA
Gammel Kongevej 85
1850 Frederiksberg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, må du meget gerne vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Persondatapolitik

Vi har brug for disse oplysninger, når du handler hos os eller tilmelder dig nyhedsbrev og arrangementer: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig og kommunikere med dig.

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, bliver din e-mailadresse brugt til at sende dig lejlighedsvise nyhedsmails.

Personoplysningerne registreres hos OLEA og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på oliviersogco.dk er Nina Vestmark Christiansen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig (se Din Data).

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: bonjour@oliviersogco.dk.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Nina Vestmark Christiansen, på mail: bonjour@oliviersogco.dk eller ring på 50 40 40 60.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret maj 2019.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
OLEA
Gammel Kongevej 85
1850 Frederiksberg
bonjour@oliviersogco.dk


Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:

__________________________________

Bestilt den: ______________________

Modtaget den: ___________________

Forbrugerens navn:

___________________________________

Forbrugerens adresse:

___________________________________

___________________________________

Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir):

___________________________________


Dato: _________________